Zorgtechnologieën nemen steeds vaker een belangrijke plek in bij zorgorganisaties. Zorginnovaties leveren namelijk een bijdrage aan het verbeteren van de kwaliteit van zorg en het verminderen van de werkdruk bij zorgprofessionals. Wanneer zorgtechnologieën samenwerken, creëert dit vaak een betere ervaring voor cliënt en zorgprofessional. In deze blog vertellen we je meer over de compatibiliteit tussen Compaan en Medido, zodat we samen cliënten en zorgprofessionals nog beter kunnen ondersteunen.
Eigen beeldzorgteam met Compaan
Compaan is een eHealth oplossing die zorgorganisaties de mogelijkheid biedt om, via hun platform, zorg op afstand te kunnen verlenen. Verschillende zorginstellingen hebben een eigen beeldzorgteam met zorgprofessionals die werken met Compaan, zoals Livio en Marente. Cliënten ontvangen een tablet waarmee zorgverleners en familie gemakkelijk contact op kunnen nemen met de cliënt. Het beeldzorgteam houdt contact met de cliënt en vangt meldingen op van Compaan; en nu dus ook Medido.
Zo’n beeldzorgteam heeft verschillende voordelen. Zoals eerder benoemd werd, vangen de zorginstellingen dus zelf de meldingen op. Dit geldt ook voor meldingen van de Medido medicijndispenser. Zo voelt een eigen beeldzorgteam vaak vertrouwder voor zorgprofessionals en kunnen medewerkers in verzuim ingezet worden als ondersteuning bij het beeldzorgteam.
Betere ondersteuning door samenwerking zorgtechnologie Compaan
Medido en Compaan werken vaker samen om de ervaring van cliënten en zorgprofessionals te optimaliseren. Zo hebben we gezamenlijk voor Marente een nieuwe samenwerking opgezet. Zij wilden graag dat de meldingen van de Medido medicijndispenser binnen zouden komen bij hun beeldzorgteam. Door deze meldingen van Medido binnen te laten komen via de partneromgeving van Compaan, kan Marente met hun eigen beeldzorgteam iedere zorgvraag snel en efficiënt behandelen. Op deze manier heeft Marente een centrale plek waar alle informatie bij elkaar komt.
Als een melding van de Medido medicijndispenser bij het beeldzorgteam binnenkomt, volgt het team dit gelijk op. Vaak wordt het wijkteam gebeld waar de cliënt bij aangesloten is. De meldingen komen niet alleen binnen via het account van de medewerker in het beeldzorgteam, maar er staat zelfs een centraal scherm waar alle meldingen te zien zijn. Dit systeem is echt het hart van het digitale team. Vanuit daar wordt de zorg verleend zodat de cliënt nooit om zorg verlegen zit.
Ben je benieuwd naar de verdere impact van zorgtechnologieën, zoals Compaan, en de toekomst van eHealth binnen zorgorganisaties? Lees dan onze blog over tijdbesparende technologieën in de thuiszorg.
Zorgprofessionals tevreden door samenwerking
De zorgprofessionals van Marente zijn erg blij met de samenwerking. De Medido neemt al veel werk uit handen en de samenwerking met Compaan is voor hen eigenlijk de kers op de taart. Kwalitatieve zorg verlenen en tegelijk efficiënt werken om de werkdruk weg te nemen bij collega's is natuurlijk erg belangrijk tegenwoordig. Een zorgprofessional van Marente zegt daarover het volgende:
“Het beeldzorgteam van Marente verzorgt, naast het beeldbellen, ook de afhandeling van de meldingen die binnenkomen van de Medido medicijndispensers. Daarbij zijn we altijd op zoek naar mogelijkheden om de dienstverlening en de werkbeleving binnen ons team te optimaliseren. De koppeling tussen Compaan en Medido is daar een fantastisch voorbeeld van: met een blik en een klik, kunnen we de meldingen van de Medido zien binnenkomen en afhandelen vanuit de partneromgeving van Compaan. Alles op het scherm waar we de hele dag mee werken. De 'klik' tussen Medido en Compaan is voor ons daarom van grote toegevoegde waarde gebleken.”
Ook tijd besparen en efficiënt werken met Medido dienstverlening?
Door gebruik te maken van de compatibiliteit tussen Medido en Compaan, bespaar je niet alleen waardvolle tijd van zorgprofessionals, maar geef je cliënten ook hun zelfredzaamheid terug. Meer weten over de samenwerking tussen Medido en Compaan? Dan vertellen wij je graag meer over hoe je onze diensten optimaal kunt inzetten. Neem contact op met customersuccess.medido@evondos.com en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
De gegevens in dit artikel zijn van toepassing op het moment van publiceren.
Laat je gegevens achter en ontvang het cliëntselectieformulier binnen enkele minuten per e-mail
Laat je gegevens achter en ontvang de whitepaper binnen enkele minuten per e-mail